Претражи овај блог

Пратиоци

понедељак, 22. септембар 2014.

Dzem od sipka sa Bukulje

Potrebno-
za ovu kolicinu na slici-6 kg ocedjenog soka,3kg secera.
 i jos treba-celofan,gumice,tegle,nailon carape,sito,pasirka,velika serpa
Sipak ocistiti ,oprati i ostaviti 3 dana da omeksa.U velikoj serpi skuvati sa vodom naliveno kao kada se kuva pasulj,znaci da ogrezne dobro i da ne ostane tokom kuvanja bez vode,jer sipak nabubri kao pasulj.Nakon kuvanja,procediti vodu i ostaviti sa strane a sipak izmiksati u blenderu ili jos bolje kroz masinu za paradajz koja odstranjuje semenke.Ja je nisam imala i mnogo sam se namucila dok sam ga pasirala i cedila.

Pripremiti dva para grilonki i sito ili gustu cediljku.Jako je vazno bar 3-4 puta procediti uz dodavanje soka u kojem se kuvao sipak,da ne bi ostale dlacice koje samo mogu da upropaste dzem.

Ja sam cedila 4 puta i to kroz grilon carapu i sito istovremeno.Sto vise istisnuti one lepe gustine i baciti samo semenke i ljusku.
U odgovarajucoj serpi kuvati sa secerom uz povremeno mesanje da se secer lepo rastopi minimum 3 h,u zavisnosti od jacine vatre.Jako je vazno vise puta proveravati gustinu dzema,i to odvajanjem na tanjir da se dobro rashladi.Ako se slucajno prekuva bice jako tvrd i ne upotrebljiv :(.Moj je sacuvao jako lepu boju i nije ni gust ni redak,taman za mazanje na palacinke :).Vruc dzem sipati u sterilisane zagrejane tegle u rerni i kratko zapeci na 150 stepeni.Sutradan povezati celofanom i gumicama.


Нема коментара: